Haber

Sabiha Gökçen Havalimanı İlave Pist İnşaatı Hala Tamamlanmadı

CHP İstanbul Milletvekili Gamze Akkuş İlgezdi, Sabiha Gökçen Havalimanı’na 2019 yılında tamamlanması gereken ek pistin henüz tamamlanmadığını hatırlatarak, “Normalde dönemin bakanı Karaismailoğlu’nun 2019 yılında açılacağını iddia ettiği 2019 yılında tamamlanması gerekiyor. 2021 ve 2022 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programında yüzde 50.” Tamamlanması planlanan pistin inşaatı ise tam bir yılan hikayesi. Uçuş yoğunluğunun olmadığı pandemi döneminde bile Sabiha Gökçen’in ek sefer talepleri reddedildi. Özel olarak 2. pisti bitirilmeden yap-işlet-devret yöntemiyle yapılan İstanbul Havalimanı’na ekstra kaynak sağlanıyor. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın “2’nci pistin yapımını İstanbul Havalimanı’nı işleten firmalara verirseniz o pist yıllarca bitmez” dedi.

CHP Başbakan Üyesi ve İstanbul Milletvekili Gamze Akkuş İlgezdi, yaptığı yazılı açıklamada, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda kapasite artırımı için 2019 yılında tamamlanması gereken ek pist inşaatının tamamlanamamasına tepki gösterdi. Akkuş İlgezdi’nin yaptığı yazılı açıklama şöyle:

“UÇAKLARIN İSTANBUL HAVALİMANI’NA TESLİMİ İÇİN EK PİST İNŞAATI HALA TAMAMLANMADI”

“Uçakların İstanbul Havalimanı’na gönderileceği ek pistin inşaatı henüz tamamlanmadı. Normalde 2019’da tamamlanması gereken, dönemin bakanı Karaismailoğlu’nun 2021’de açılacağını iddia ettiği pistin inşaatı ise yüzde 50 oranında tamamlandı. 2022 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programında tamamlanması hedeflenen çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor.” Yılanın hikayesi. Bakanlığın niyeti çok açık: Uçakları hiçbir havayolu şirketinin uçmak istemediği İstanbul Havalimanı’na yönlendirmek.

“AMAÇLARI SADECE YAP-İŞLET-DEVRET MÜTEAHHİTLERİNE PARA KAZANMAK”

Havayolu şirketleri yıllardır Sabiha Gökçen Havalimanı’nın daha fazla kullanılması yönünde talepte bulunuyor. Ama ne yazık ki Bakanlık İstanbul Havalimanı konusundaki ısrarından vazgeçmiyor. Uçuş yoğunluğunun olmadığı pandemi döneminde bile Sabiha Gökçen’in ek sefer talepleri reddedildi. Özellikle 2. pisti bitirilmeden yap-işlet-devret esasına göre yapılan İstanbul Havalimanı’na ekstra kaynak sağlanıyor. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ikinci pistinin yapımını İstanbul Havalimanı’nı işleten firmalara verirseniz o pist yıllarca bitmez. Uzmanlar, yıllardır erteledikleri pist açılsa bile uçuş sayısının artmaması için eski pisti koruyacakları ve bir daha yeni uçuşlara izin verilmeyeceği bilgisini veriyor. “Amacı sadece yap-işlet-devret müteahhitlerine para kazandırmak olan bu iktidar ısrarla ve inatla Sabiha Gökçen Havalimanı’nı daha az kullanılır hale getirmeye çalışıyor.”

abana-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu